"Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer"

Min dag började sådär. Vaknade och sov om vartannat fram till nästan klockan två. Att jag kom i säng klockan sex imorse är anledningen till det. Gick upp, åt lite och la mig i sängen igen. Kände av både bakfyllan och dagen efter-ångesten. Och en stor jävla klump i magen. Jag var precis påväg att få den där känslan av att vilja spy, då jag insåg hur jävla dum jag var och sa till mig själv "Mira, lägg av. Du är så mycket bättre än det här". Så jag tog mig upp ur sängen, sminkade mig, klädde på mig och tittade mig i spegeln. Och då slog det mig. Att hur jävla bra självförtroende jag än har, så är min självkänsla inte ens hälften så bra. Men jag vägrar må dåligt för det. Så jag gick ut genom dörren och bestämde mig för att det ska bli en bra dag trots allt. 

Igår var det kräftskiva hos Jonas med mina fina. Vi åt jättegod mat, drack snaps och skrattade i timmar. Kvällen slutade med att jag drack vin med mina fina vänner Sinika och David, samt min bror, på min balkong till klockan halv sex på morgonen. Nu sitter jag här, kvällen därpå. Och jag har insett att ja, vissa saker är jobbiga. Det kan göra ont ibland. Men jag har redan varit med om det mesta. Och jag vet att jag förtjänar så mycket bättre än den skiten.


Men mest av allt, så förtjänar jag att må bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0