It's only the beginning.

Idag skrev jag på heltidskontraktet på jobbet, och det betyder att nu jävlar händer det grejer. Från och med nästa fredag kör jag egna skift, dock med hjälp av Johanna. Det betyder vit skjorta, finbyxor och slips. Det betyder 06.00-15.00 jobbpass. Och det betyder 170h/månad. Jag har ungefär varann helg ledig, annars ska jag upp 05.00. Men det gör inte så mycket. För nu jävlar tänker jag satsa. Jag tänker tjäna en ordentlig månadslön och kämpa som fan. Och för att göra det, så är jag tvungen att offra saker. Som att träffa min familj, mina vänner och att t.ex gå ut och festa på krogen. 


Men jag är fan 20 år och det är dags att bete sig lite vuxen. Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0