Jag är så jävla rädd för förändring.

Nu är skolan slut. Jag skrev mitt sista prov idag och jag hade min sista lektion i fredags.
Det är bara skolavslutningen som är kvar. Och den är på fredag. Min sista dag i tvåan.

Det här har varit det värsta skolåret i mitt liv. Utan tvekan. Visst, jag visste att tvåan skulle vara hemsk... Men såhär. Nej, det trodde jag aldrig. Ibland har jag bara velat slå huvudet i väggen och hoppa av gymnasiet. Och jag har inte ens toppbetyg. Jag har bara satsat på att klara av skiten. Och det har jag gjort. Mer eller mindre. Nu är det bara ett år kvar. Och ett sommarlov. Fyfan. Jag tackar gud för att jag inte går ut i år. För det finns inget som jag är så rädd för, som att sluta skolan. Det ska bli skönt, ja, men fyfan va rädd jag är. Att bli stor. Och skaffa jobb.

Som sagt, jag har ett år på mig att vänja mig vid tanken. Men först ska jag ha sommarlov :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0